Ensimmäinen postaus, jännittävää!

Hei!

Ensimmäinen postaus ja jännittää ihan hirveästi. Ensinnäkin jännittää avata sieluaan tuntemattomille, toisekseen jännittää kiinnostaako ketään tai lukeeko kukaan, ja kolmannekseen, minkälaista palautetta saan. 
Onhan se aika iso juttu jutella omasta ulkomuodostaan ja siihen johtaneista syistä. Koen kuitenkin oman ammattini takia tärkeäksi tuoda näitä asioita julki. Jutella siitä, mikä on tabu - siitä nimenomaisesta vaaleanpunaisesta elefantista huoneessa.

Sitä paitsi, rohkea rokan syö - olenhan aina ollut vähän yllytyshullu. 


Jospa aloitetaan kuitenkin alusta. 

Minä olen Satu, 32-vuotias oululainen nainen. Kahden pienen lapsen äiti ja yhden aivan ihanan miehen vaimo. Tällä hetkellä pihalla haukkuu kaksi keeshondia, naapureiden iloksi. 
Teen työtä, jolla on merkitys ja josta nautin suunnattomasti. Olen yrittäjänä Naisten Hyvinvointikeskus Tuntumassa Oulussa, missä kahden upean kollegani kanssa taistelemme naisten hyvinvoinnin puolesta. 
Ammatiltani olen liikunnanohjaaja (AMK, koska tämähän on pakko aina lisätä toimittamaan korkeakoulututkinnon virkaa). 
Ja tästä päästäänkin itse aiheeseen. 

"Moi, mää oon Satu ja oon ammatiltani liikunnanohjaaja - vaikka ei sitä heti uskoiskaan!", ja perään rempsakkaa, itseironista naurua. 

..ai miksei uskois? 

No, kuinka usein törmäät lihavaan liikunnanohjaajaan? Niinpä, et varmaan kovin usein. Mutta sitä minä olen, lihava liikunnanohjaaja. Siksi itseironia, musta huumori ja rempseä nauru. Pakko olla suojakeinoja asian kanssa elämistä varten. Ihminen on erikoinen olento. 

Olin aina tyttö, joka osallistuu kaikkiin lajeihin, rakastaa liikkumista ja elää kehoilmaisusta. Kunnes. 


                                                 Satu 26v ja Satu 30v, kiloissa eroa ainakin 30. 


Tässä blogissa pohdiskelen lihavuuteen liittyviä asioita ja aiheita, sillä viime vuosina olen törmännyt mitä ihmeellisimpiin ilmiöihin siihen liittyen. Olen matkannut timmistä mimmistä pullataikinaksi, kokeillut todennäköisesti niin ihmeellisiä dieettejä, ettei moni ole kuullutkaan, ja taistellut painoni kanssa niin fyysisesti kuin henkisesti. Tiedän, mitä on olla hoikka ja hyvässä kunnossa, kyetä toteuttamaan kehollaan uskomattomia asioita ja nauttia siitä tukka hulmuten. Tiedän myös, mitä on olla kehonsa vanki, menettää luottamus omiin kykyihinsä liikkua, pelätä ihmisiä ja kommentteja sekä menettää usko itseensä, kadottaa minänsä lihavuusverhon taakse. 

Samalla kun toivon jonkun saavan vertaistukea, luon tämän blogin oppimismatkaksi. 


Oletko mukana? 


Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit